Słowo pisane

Efekt Mocy i brak czasu

Stało się, oficjalnie powiedziałem o swoim planie i tym, że tworzę Mechanikę Efektu Mocy, tj. MEM. Testowałem ją wielokrotnie, dostałem feedback od graczy ale i kilka pytań pod postem informacyjnym. I pragnąc być uczciwym, uchylę nieco rąbka tajemnicy chętnym poczytać i dowiedzieć się nieco więcej o mechanice którą zrobiłem pod wpływem kilku lat grania, prowadzenia i poznania kilkudziesięciu systemów z Polski i zagranicy.
Aktualnie posiadam mało czasu i dużo roboty, ale uznałem, że warto wam coś opowiedzieć, byście mogli zacząć wyrabiać sobie jakieś zdanie na temat mojego tworu. Czy macie obawy czy podoba wam się ten pomysł, opowiedzcie w komentarzach albo tutaj albo na facebooku.
A teraz odpowiem na najbardziej podstawowe kwestie, tworząc coś w stylu FAQ, zapraszam do lektury!

Czym jest MEM?

MEM to mechanika stworzona do grania w sposób mocno narracyjny, dynamiczny oraz wspierający rozwój bohatera gracza poprzez jego własne osiągnięcia ( do tego właśnie służą Kamienie Milowe w mechanice, ale o nich opowiem więcej kiedy indziej).

W jakim klimacie zrobiony jest MEM?

Wszelkie potwory, atrybuty oraz narzędzia w podręczniku służą klimatowi Sci-fi i pod takie settingi pisany był MEM. Uważam, że nadaje się do grania w tego typu klimatach między innymi przez fakt występowania w nich ogromnych zmian, wpływających na bohaterów graczy. Chodzi mi o modyfikacje cielesne, zostanie cyborgiem, mutacje, czy też trening by zostać ot, na przykład rycerzem gwiezdnego zakonu. Oczywiście jeżeli wyciągniemy samą podstawę, zmienimy nazwy atrybutów i utworzymy odpowiednią ilość sprzętu etc. to można grać na MEM w innym klimacie. Jednak tego nie przewiduję.

Co jest w MEM czego nie mają inne systemy/mechaniki ?

MEM łączy w sobie to co najbardziej lubiłem w Fate, PbtA oraz innych systemach. Przy tym bije obydwa powyższe prostotą która pozwala dobrze się bawić już po chwili od otwarcia podręcznika.
Postarałem się stworzyć przyjemny system walki który pozwala mocno wykazać się kreatywnością i nie wymaga poznawania kilkudziesięciu stron przed sesją. Efekt Mocy to także zbiór prostych szablonów, do których można dopisać własne stworzenia, przeciwników albo przedmioty.
Nawet będąc początkującym.
Zależało mi na tym, by w krótkiej małej książeczce zawrzeć symboliczny kopniak inspiracji z mechaniką gotową wesprzeć krótkie kampanie w naszych ulubionych uniwersach kosmicznych. Czy to sci-fi ( Obcy, Kod Nieśmiertelności, Predator, Elex) czy też space opera ( Gwiezdne Wojny, Strażnicy Galaktyki).
Wielką zaletą której nie posiadają inne systemy, jest bardziej naturalny system rozwoju bohatera, o czym na pewno jeszcze będę wspominał.

Czy mogę poprowadzić to dzieciom/ początkującym / laikom?

Bez trudu osoba nawet kompletnie nowa w grach fabularnych pojmie zasady tej mechaniki, zwłaszcza jeżeli osadzimy sesje w znanym uniwersum.

Czy to sama mechanika?

Początkowo miała być to sama mechanika, jednak pod wpływem kilku osób, tworzę prosty setting specjalnie na potrzeby tej gry, więc z grubsza można określić to nawet systemem, jednak wolałbym by skupić się na mechanice i nie bać się dostosować jej do swojego widzi-misię jeżeli chodzi o dobór uniwersum w którym chce grać MG i gracze.

Kiedy premiera?

Przewiduję, że w dobrych warunkach koniec wakacji, w gorszych jesień. Ale to bardzo luźne przewidywania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *